Veelgestelde vragen

Hier vind je de veelgestelde vragen over Green and Blossom en de handgemaakte kaarsen, diffusers en meer. Zit het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op of stel een snelle vraag via de Whatsapp button!

Over de producten

Wat zijn de brandinstructies?

Aangezien de kaarsen van Green and Blossom handgemaakt zijn, branden ze net iets anders dan machinaal geproduceerde kaarsen van paraffine. We hebben de gebruiksaanwijzing en tips voor je op een rijtje gezet.

Wanneer is een product weer op voorraad?

De meeste producten in ons assortiment maken wij zelf, in kleine hoeveelheden. Het kan dus zijn dat het product dat je op ogen hebt momenteel niet op voorraad is. Laat je e-mailadres achter bij het product, dan ontvang je automatisch een e-mail als het product weer op voorraad is. Zo weet jij als eerste wanneer een product er weer is en kan je het alsnog bestellen.

Hoe bestel ik meer producten dan het aantal dat nu op voorraad is?

Wij maken de meeste producten in ons assortiment zelf. Dit doen wij met veel zorg en aandacht. Hierdoor hanteren wij kleine voorraden en kan het zijn dat het gewenste aantal van een product niet op voorraad is. Wil je meer producten bestellen dan er momenteel op voorraad zijn? Neem dan contact met ons op, wij denken graag met je mee voor een oplossing.

Kan ik bij jullie terecht voor relatiegeschenken?

Ben je op zoek naar een uniek en origineel relatiegeschenk? Laat weten wat je wensen zijn, wat het budget is en wanneer je de relatiegeschenken nodig hebt. Wij denken graag met je mee om een mooi relatiegeschenk samen te stellen.

Hoe kan ik een review achterlaten?

Ben je enthousiast over de producten van Green and Blossom? Laat dan een review achter op Google. Je doet dit door dit formulier in te vullen. Bedankt voor het delen van je ervaring.

Zijn de kaarsen gemaakt van natuurlijke was?

Jazeker, de kaarsen zijn gemaakt van biologische sojawas of Europese koolzaadwas. In tegenstelling tot paraffinekaarsen of kaarsen van bijenwas, zijn soja- en koolzaadwas natuurlijke grondstoffen. Natuurlijke kaarsen branden 45%-50% langer ten opzichte van kaarsen van paraffine. Ook komt er geen schadelijke roet vrij, waardoor de kaarsen een duurzame en milieuvriendelijke keuze zijn. Alle voordelen van sojakaarsen lees je hier. Kaarsen van Europese koolzaadwas kennen dezelfde voordelen.

Waar zijn de diffusers van gemaakt?

Onze diffusers zijn gemaakt op basis van een ecologische, hernieuwbare vloeistof. Het is een duurzame vloeistof die maandenlang geur afgeeft. Het enige wat je hoeft te doen is af en toe de stokjes omdraaien.

  • Eco-friendly
  • Optimale geurverspreiding
  • Gemaakt van een hernieuwbare grondstof

Kan ik het glazen potje of flesje opnieuw gebruiken?

Jazeker, we zijn voorstander van hergebruik. Is jouw kaars opgebrand? Dan kun je het glazen potje hergebruiken als bewaarpotje voor bijvoorbeeld losse thee of gedroogde kruiden. Door de kurk is het potje afsluitbaar. Je kunt er ook een waxinelichtje of een klein plantje in zetten. Wanneer de kaars op is, kun je resterende sojawas eenvoudig verwijderen met heet water en afwasmiddel. Je kunt het potje, nadat de kaars volledig is opgebrand en je de meeste was hebt verwijderd, ook in de vaatwasser doen.

De flesjes van de diffusers zijn ook opnieuw te gebruiken, bijvoorbeeld als decoratie in jouw huis of als vaasje waar je (droog)bloemen in kunt zetten. Heb je de dop bewaard? Dan kan je het flesje ook vullen met olijfolie of een andere vloeistof.

Verzenden en retourneren

Wat is de levertijd?

Jouw bestelling wordt binnen 1-2 werkdagen verstuurd. Weet je niet zeker of je het pakket in ontvangst kunt nemen? Tijdens het afrekenen kun je ervoor kiezen om je bestelling af te halen bij een PostNL of DHL afhaalpunt. Houd in drukke periodes rekening met eventuele vertraging.

Wat zijn de verzendkosten?

Nederland

PostNL: De verzendkosten via PostNL binnen Nederland zijn €6,95 naar een thuisadres en €6,45 naar een PostNL punt.

DHL: via DHL betaal je voor verzending binnen Nederland €5,95 naar een thuisadres en €5,45 naar een DHL punt.

Je kunt tijdens het afrekenen kiezen welke bezorgmethode jouw voorkeur heeft. Kies je voor een PostNL punt of DHL punt? Dan kun je tijdens het afrekenen de gewenste afhaal locatie selecteren. Nadat jouw bestelling is geplaatst ontvang je per mail een Track & Trace code, zodat je de bezorging op elk moment kunt volgen.

België
De verzendkosten via PostNL naar België zijn €9,70 naar een thuisadres of PostNL punt. Tijdens het afrekenen kies je de eventuele gewenste afhaallocatie. We versturen bestellingen helaas niet via DHL naar België.

Gratis verzending
Vanaf € 50,- wordt je bestelling gratis verzonden binnen Nederland en vanaf € 65,- naar België.

Kan mijn bestelling naar België verzonden worden?

Jazeker, we versturen bestellingen ook naar België.

Door welke vervoerder wordt mijn bestelling verzonden?

Je bestelling wordt verzonden met PostNL of DHL. Tijdens het afrekenen kun je de gewenste vervoerder selecteren. Nadat jouw bestelling is geplaatst en verzonden ontvang je een Track & Trace code, zodat je jouw bestelling kunt volgen.

Bestellen en betalen

Hoe kan ik betalen?

Je kan bij ons betalen met iDEAL, Bankoverschrijving, PayPal en Bancontact. Kies je voor bankoverschrijving? Let er dan op dat je bestelling pas wordt verzonden wanneer het bedrag door ons is ontvangen.

 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wij hopen dat je blij bent met je bestelling. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je jouw (volledige) bestelling binnen 30 dagen retourneren. Stuur hiervoor een mail naar info@greenandblossom.nl met het bestelnummer en het product of meerdere producten die je wilt retourneren. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Wanneer wij het product in de originele verpakking en onbeschadigd retour hebben ontvangen, storten wij het bedrag van het product of jouw bestelling terug op je bankrekening. Meer informatie lees je in ons retourbeleid.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Het is mogelijk om je bestelling op afspraak op te halen in Alphen aan den Rijn. Stuur ons even een mail, voordat je je bestelling plaatst, dan maken we een afspraak en sturen we je een code voor in de webshop zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen.

Kan ik mijn bestelling bij een servicepunt laten bezorgen?

Jazeker, het is mogelijk om je bestelling te laten bezorgen bij een servicepunt van PostNL of DHL. Bij het plaatsten van een bestelling kun je het gewenste ophaalpunt bij jou in de buurt selecteren.

Word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

Heb je een bestelling geplaatst? Super leuk, we gaan zo snel mogelijk aan de slag. Als je pakketje is verpakt en meegegeven aan de post ontvang je een mail en track & trace code. Zo kan je in de gaten houden wanneer jouw pakketje wordt bezorgd.

Retailer worden

Wil je een verkooppunt worden?

Leuk dat je interesse hebt om de producten van Green and Blossom te verkopen. Om een verkooppunt te worden vragen we je om een mail te sturen naar info@greenandblossom.nl waarin je wat vertelt over je bedrijf en aangeeft om welke producten het gaat. Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met je op en zorgen ervoor dat de producten jouw kant op komen.